Verkkokaupat mittatilaustyönä
Toteutamme yrityksellesi verkkokaupan, jossa kauppa käy. Suunnittelemme toteutuksen yksilöllisten tarpeidesi pohjalta. Varmistamme mutkattoman integroinnin verkkokaupasta muihin liiketoimintasi avainjärjestelmiin.
Näin rakennetaan menestyvä verkkokauppa
Oikea alusta
Sopivan verkkokauppa-alusta valitseminen on tärkeää. Sen on vastattava verkkokaupan nykyisiä tarpeita ja oltava skaalautuva kasvun myötä. Lisäksi sen tulee olla helppokäyttöinen. On myös olennaista, että alusta on tietoturvallinen. Autamme valitsemaan verkkokauppaasi parhaiten sopivan alustan.
Käyttäjäystävällinen
Mikäli kauppa toimii hitaasti, on hankalakäyttöinen tai vaikuttaa visuaalisesti epäluotettavalta, käyttäjien on helppoa siirtyä tekemään ostoksensa kilpailevalle sivustolle. Tähän liittyvät myös selkeät ja informatiiviset tuotekuvat, -videot ja -kuvaukset sekä helppo kassaprosessi ja kattavat maksu- ja toimitustavat.
Tietoturvallinen
Verkkokaupat sisältävät arkaluonteista asiakasdataa, ja tietoturva onkin keskeinen osa verkkokaupan toteutusta ja ylläpitoa. On tärkeää pitää verkkokaupan ohjelmisto, lisäosat ja teemat ajan tasalla, jotta uhat ja haavoittuvuudet voidaan tehokkaasti torjua. Autamme sinua rakentamaan tietoturvallisen verkkokaupan.
Varaston ja tilausten hallinta
Tehokas varaston ja tilausten hallinta minimoi yli- ja alivarastoinnin, nopeuttaa toimituksia, vähentää manuaalista työtä ja parantaa asiakastyytyväisyyttä, mikä edistää verkkokaupan sujuvaa toimintaa ja myynnin kasvua. Pienille verkkokaupoille yksinkertaisemmat järjestelmät voivat riittää, kun taas suuremmat kaupat hyötyvät monimutkaisemmista järjestelmistä.
Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi (SEO) on avainasemassa verkkokaupan käyttäjäliikenteen ja myynnin kasvattamisessa. Tähän sisältyy muun muassa avainsanojen käyttö, sivuston nopeuden ja mobiiliresponsiivisuuden parantaminen, korkealaatuisten linkkien hankkiminen, sisältöjen aktiivinen päivittäminen ja selkeän navigaatiorakenne. Tekoälyn hyödyntäminen mahdollistaa sisällön optimoinnin entistä tehokkaammin.
Analytiikka
Analytiikka on keskeinen osa verkkokaupan operointia. Keskeisiä mittareita ovat esimerkiksi kävijämäärät, konversioaste, keskimääräinen ostosumma, ostoskorin hylkäysprosentti, suosituimmat tuotteet ja sivut sekä liikenteen lähteet. Ilman asianmukaista mittaristoa ja sen aktiivista seurantaa ei voida varmistaa, että liiketoiminta kulkee oikeaan suuntaan. Laadukas analytiikka mahdollistaa raporttien tuottamisen eri käyttäjäryhmille.
Verkkokaupat projektina tai palveluna
Toteutamme verkkokauppoja joko projektina tai palveluna. Verkkokauppasivuston toteutus palveluna eroaa perinteisestä verkkosivuprojektista siinä, että se ei ole yksi kertaluonteinen projekti, vaan jatkuva prosessi, joka perustuu jatkuvaan oppimiseen (datan ja analytiikan perusteella) ja verkkokaupan jatkuvaan optimointiin.
Verkkokauppa projektina
- Nykyisen verkkokaupan käyttöönottotarkistus (Web Shop Audit)
- Alkukartoitus ja Kick off -suunnittelupalaveri
- Verkkokaupan konseptin suunnittelu
- Verkkokaupan käyttöliittymän ja ulkoasun suunnittelu
- Verkkokaupan tekninen toteutus (ohjelmointi, kehitystyö)
- Verkkokaupan sisällön luonti Tavallisesti asiakas vastaa
- Verkkokaupan testaus ja laadunvarmistus
- Projektinhallinta ja yhteydet
- Käyttökoulutus
- Hakukoneoptimointi projektin yhteydessä
- Hakukoneoptimointi, jatkuva palvelu Lisäpalvelu
- Analytiikka mittariston määrittely ja seuranta Lisäpalvelu
- Käyttäjätuki Lisäpalvelu
- Verkkokaupan optimointi, laajennukset ja muu jatkokehitys Lisäpalvelu
- Verkkokaupan ja lisäosien päivitykset sekä muu huolenpito Lisäpalvelu
- Google ADS ja / tai Facebook -mainonta Lisäpalvelu
Verkkokauppa palveluna
- Nykyisen verkkokaupan käyttöönottotarkistus (Web Shop Audit)
- Alkukartoitus ja Kick off -suunnittelupalaveri
- Verkkokaupan konseptin suunnittelu
- Verkkokaupan käyttöliittymän ja ulkoasun suunnittelu
- Verkkokaupan tekninen toteutus (ohjelmointi, kehitystyö)
- Verkkokaupan sisällön luonti Tavallisesti asiakas vastaa
- Verkkokaupan testaus ja laadunvarmistus
- Projektinhallinta ja yhteydet
- Käyttökoulutus
- Hakukoneoptimointi projektin yhteydessä
- Hakukoneoptimointi, jatkuva palvelu
- Analytiikka mittariston määrittely ja seuranta
- Käyttäjätuki
- Verkkokaupan optimointi, laajennukset ja muu jatkokehitys
- Verkkokaupan ja lisäosien päivitykset sekä muu huolenpito
- Google ADS ja / tai Facebook -mainonta Lisäpalvelu
Ota yhteyttä
Tarvitsetko apua PrestaShop-verkkokaupan ylläpidossa tai kehittämisessä? Meillä on yli kymmenen vuoden kokemus PrestaShop-ratkaisuista. Saat asiantuntevaa apua kaikissa tilanteissa – olipa kyse ongelmanratkaisusta, päivityksistä tai räätälöidystä kehitystyöstä.
PrestaShop verkkokauppojen asiantuntija
Olemme Suomen ensimmäinen sertifioitu PrestaShop Partner -kumppani. Sertifioitu kumppanuus on osoitus kyvystämme palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin kaikkiin PrestaShop -kehitykseen liittyvissä asioissa. Sertifioituna kumppanina osallistumme PrestaShop Partner -koulutuksiin ja seminaareihin.
Meiltä saat kaikki PrestaShop -verkkokauppojen kehitykseen ja ylläpitoon liittyvät palvelut.
Uusi verkkokauppa toi satoja tuhansia euroja myyntiä muutamassa kuukaudessa.
Huolellisesti suunniteltu ja toteutettu verkkokauppa kasvattaa yrityksen myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Kuinka paljon verkkokaupan suunnittelu ja toteutus maksavat?
Verkkokaupan suunnittelun ja toteutuksen kustannukset vaihtelevat useiden tekijöiden mukaan, kuten tuotevalikoiman laajuuden, tarvittavien toiminnallisuuksien määrän, käyttöliittymän suunnittelun vaativuuden sekä valitun verkkokauppa-alustan perusteella. Yleisesti ottaen, meidän toteuttamamme verkkokauppaprojektit sijoittuvat hintahaarukkaan 5 000 – 25 000 euroa.
Voinko tehdä verkkokaupan itse, ilman merkittävää teknistä osaamista?
Kyllä, voit. Perusverkkokaupan toteuttaminen on kohtuullisen helppoa käyttäen esimerkiksi Shopify-alustaa. Mikäli kuitenkin tavoitteenasi on kehittää käyttäjäystävällinen ja tulosta tahkova myyntikone, suosittelemme ottamaan yhteyttä meihin tai muihin alan asiantuntijoihin.
Kuinka tärkeää on, että verkkokauppa on mobiiliystävällinen?
Erittäin tärkeää. Useimmilla toimialoilla yli 50 % verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteilla, ja tämä trendi vain jatkaa kasvuaan. Verkkokaupan toteuttaminen mobile-first -periaatteella ei ainoastaan varmista hyvää ostokokemusta ja paranna asiakastyytyväisyyttä, vaan myös vaikuttaa positiivisesti verkkokaupan sijoituksiin hakukoneiden sijoituksissa.
Millä keinoilla saan lisää, ostavia kävijöitä verkkokauppaani?
Saat lisää ostavia kävijöitä verkkokauppaasi monin eri keinoin, mutta tämä prosessi vaatii usein kärsivällisyyttä ja jatkuvaa panostusta markkinointiin. Ei ole olemassa yhtä ainoaa ratkaisua, joka toimisi kaikille verkkokaupoille. Tehokkaita keinoja verkkokaupan kävijämäärien kasvattamiseen ovat muun muassa hakukoneoptimointi (SEO), Google Ads ja muu pay-per-click (PPC) -mainonta, sosiaalisen median strateginen hyödyntäminen sekä orgaanisen näkyvyyden että maksetun mainonnan kautta, sisältömarkkinointi ja yhteistyöt some-vaikuttajien kanssa.
Miten verkkokauppani voi erottua kilpailusta suuria, monikansallisia verkkokauppoja vastaan?
Älä kumartele liikaa kankeita ja persoonattomia jättiläisiä. Pelkästään hinnalla tai laajalla valikoimalla kilpaileminen ei todennäköisesti ole mahdollista. Pienemmän verkkokaupan tulee löytää uniikki markkinarako, olla nopea reagoimaan trendeihin, panostaa henkilökohtaiseen asiakaspalveluun sekä kehittää vahva tarina sekä verkkokaupalle että brändille. Erinomaisia tuoteideoita voivat olla käsityöt, pienet paikalliset brändit tai tuotteet, jotka keskittyvät vastuulliseen kulutukseen. Useimmiten on parempi olla vonkale pienessä lammikossa kuin sintti isossa järvessä.
Mitä maksutapoja verkkokaupassa pitää olla?
Tarvittavat maksutavat riippuvat suuresti siitä, kenelle verkkokauppa on suunniteltu. Mikäli kohderyhmänä on kansainväliset asiakkaat, yleisimmät luottokortit sekä PayPal, Apple Pay ja Google Pay voivat olla riittäviä maksutapoja. Jos verkkokauppa sen sijaan on suunnattu erityisesti Suomen markkinoille, tulee maksutavoissa kattaa kaikki alueella yleisesti käytetyt vaihtoehdot. Suomessa tämä tarkoittaa luottokorttien lisäksi verkkopankkimaksuja, MobilePayta sekä mahdollisesti myös osamaksu- ja laskulla maksamisen vaihtoehtoja.
Aiheeseen liittyvät sisällöt
Suomen ensimmäinen PrestaShop Partner -kumppani
Inlean Creative on Suomen ensimmäinen ja ainoa sertifioitu PrestaShop Partner -kumppani. Sertifioitu kumppanuus on osoitus kyvystämme palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin kaikkiin PrestaShop -verkkokauppakehitykseen liittyvissä asioissa.
PrestaShop -verkkokauppa soveltuu erikokoisille verkkokaupoille
PrestaShop on avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta erikokoisille verkkokaupoille. Hyvien perusominaisuuksien lisäksi alustaan on lukematon määrä lisäosia, joiden avulla voidaan rakentaa laajoja ja haasteellisia verkkokaupparatkaisuja.
Laskuri: Verkkomaksuvälittäjien hintavertailu
Mitä maksaa Klarna Checkout, Paytrail tai Visma Pay? Onko olemassa edullisempia vaihtoehtoja? Alla olevalla hintalaskurilla voit helposti arvioida maksuvälityksen kulut ja vertailla eri maksuvälittäjien palvelupalkkioita.