Konversio-optimointi (CRO)

Autamme verkkosivustosi kävijöitä löytämään etsimänsä ja toimimaan haluamallasi tavalla (=tekemään haluttu toimenpide).

Konversio-optimoinnilla enemmän myyntiliidejä- ja myyntitapahtumia verkkosivuillasi.

Konversio-optimointi (CRO, Conversion Rate Optimization) on sarja toimenpiteitä, joiden tavoitteena on aktivoida sivuillakävijä tekemään haluttu toimenpide, esimerkiksi tuotteen tai palvelun osto. Tavoiteltavia konversoita voivat olla myös esimerkiksi:

Jatkuva konversio-optimointi parantaa verkkosivuston tuottavuutta.

Lähestymistapamme verkon ostopolkujen suoristamiseen, konversioiden määrän kasvattamiseen ja verkkosivustosi kävijöiden kokemuksen parantamiseen.

Tutustumme yrityksesi liiketoimintaan ja sen tavoitteisiin kasvun ja myynnin näkökulmasta. 

Selvitämme nykyisen konversio-tilanteen. Todennamme tunnistetut pullonkaulat ja mahdollisuudet. Analysoimme sivuston eri konversiopisteet ja niiden roolin myynnissä ja markkinoinnissa. Tutkimme kävijädataa. Analysoimme kilpailijoidesi verkkosivuja konversion näkökulmastaa. Suoritamme manuaalista ja automaattista käyttäjäkokemustausta.

Määrittelemme yhdessä tavoitteet konversio-optimoinnille sekä konversio-optimoinnin keskeiset työkohteet  ja CRO-prosessit palvelemaan liiketoimintasi kasvua.

Käyttäjäkokemuksen (UX) optimointi sisältää perusteellisen tarkastelun nykyisestä verkkosivustosta tunnistamaan vahvuudet, heikkoudet ja mahdolliset kehityskohteet erilaisten käyttäjäprofiilien näkökulmasta. Keskitymme mahdollisten pullkonakaulojen havainnointiin UX-näkökulmasta - esimerkiksi
sivuston navigointi, visuaalinen suunnittelu, käyttäjäystävällisyys ja käyttöliittymäsuunnittelu.

A/B-testaus ja kokeilut ovat keskeinen osa CRO-prosessia. Vertailemme erilaisia versioita verkkosivuston elementeistä ja sisällöstä (otsikot, kuvat, painikkeet, lomakkeet). Selvitämme (=mittaamme) mikä toimii parhaiten konversion kannalta.

Otamme konversion kannalta tärkeimmät sivut erityistarkasteluun. Useimmiten puhutaan ländäreistä tai laskeutumissivuista, jotka on saatettu rakentaa osaksi mainoskampanjoita. Keskitymme näiden sivujen optimointiin niin, että ne ovat houkuttelevia ja muuntuvat toiminnaksi parhaalla mahdollisella tavalla.

Kuten tiedämme, verkkosivuston sisällöllä on merkitystä. Se erottaa voittavat verkkosivustot muista. Optimoimme sisälöä myös CRO-pohjaisesti (SEO optimoinnin lisäksi), koska sisällön laatu ja relevanssi vaikuttavat suuresti myös sivuston konversiotehokkuuteen. Sisällön optimointi voi sisältää kohdennettua sisältöä, selkeää viestintää, houkuttelevia tarjouksia ja asiakkaiden ajankohtisiin ongelmiin vastaamista.

Henkilökohtaistetun sisällön ja kokemusten luominen käyttäjille parantaa konversiota merkittävästi. Jos vain mahdollista (sivusto on suunniteltu mahdollistamaan kohdennettu käyttäjäkokemus) etsimme yhdessä toimivat tavat dynaamisen sisällön suosittelujen ja personoitujen tarjousten käyttämiseen. Yksilöllistettyä sisältöä voidaan räätälöidä esimerkiksi käyttäjän rekisteröitymisen, mieltymysten, verkkokäyttäytymisen tai demografisten (sijainti)tietojen perusteella.

CRO-prosessin olennainen osa on jatkuva seuranta ja optimointi, jossa analysoimalla tuloksia ja käyttäytymistä sivustolla voidaan jatkuvasti parantaa konversiotehokkuutta

Tuotamme raportteja ja analyysejä, jotta voit seurata konversio-optimoinnin vaikutusta liiketoimintasi kaupallisiin tavoitteisiin (mm. konversioiden määrä)

Käymme säännöllisesti yhdessä läpi toimenpiteitä, tuloksia ja ehdotamme uusia liiketoimintaa ja erityisesti myyntiä tukevia toimenpiteitä.

Konversio-optimointia (CRO) palveluna

Päivitä tekstit

Homma käyntiin

Starttipaketti

Konversio-optimoinnin käyttöönotto ja ensiaskeleet

Suosituin

Inlean® Retainer Basic

Konversio-optimointia palveluna (Basic)

paras lopputulos

Inlean® Retainer Prime

Konversio-optimointia palveluna (Prime)

Voit irtisanoa palvelun 1 kuukauden irtisanomisajalla milloin tahansa sopimuksen aikana, mikäli et ole tyytyväinen palveluumme.
Tyytyväisyystakuu palvelulle.

SEO & CRO

Hakukone- ja konversio-optimointi yhdessä on digitaalisen kasvumarkkinoinnin kustannustehokkain palvelucombo.

Varaa verkkotapaaminen

Tarvitsetko apua yrityksesi myynnin kasvun pullonkaulojen tunnistamiseen tai ratkaisemiseen? Avaa kalenterini ja varaa sieltä sinulle sopivin aika, niin jutellaan lisää. 

Scroll to Top