Google-mainonta

Google-mainonta on tehokas tapa tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät verkossa tietoa tuotteista tai palveluista.

Hakusanamainonta

Googlen hakusanamainonta on yksi tärkeimmistä digitaalisen mainonnan kanavista monille yrityksille. Sen tehokkuus perustuu kykyyn vastata olemassa olevaan tarpeeseen: käyttäjällä on ongelma, johon hän etsii ratkaisua, eli käytännössä hän on jo valmis tekemään ostopäätöksen. Toisin sanoen käyttäjä on jo “ostohousut jalassa”. Tämän ansiosta hakusanamainonnalla voidaan nopeasti generoida liidejä ja kauppoja. Valtaosa länsimaisista käyttäjistä käyttää Googlea hakukoneena, joten Googlella on käytännössä monopoli hakusanamainonnan osalta.

Muu Google-mainonta

Hakusanamainonnan lisäksi Google tarjoaa laajan valikoiman muita mainosmuotoja mm.

Google Display -mainokset ovat bannerimainoksia, jotka mahdollistavat mainostajille käyttäjien tavoittamisen Googlen Display-verkostoon kuuluvilla verkkosivustoilla, sovelluksissa, Gmailissa ja esimerkiksi YouTubessa

Google Shopping-mainokset tuovat verkkokaupoille näkyvyyttä hakutulosten yläpuolella. Mainokset sisältävät tuotekuvan, nimen ja hinnan, näkyen potentiaalisille asiakkaille heidän etsiessään vastaavia tuotteita. Ne houkuttelevat huomiota ja ohjaavat kävijöitä suoraan yrityksen verkkokauppaan.

YouTube-videomainonta tarkoittaa mainoksia, jotka näkyvät ennen, aikana tai jälkeen YouTube-videon.  YouTube-mainokset soveltuvat brändin esittelyyn, potentiaalisten asiakkaiden houkuttelemiseen ja käyttäjien sitouttamiseen.

Meidän tapamme toimia

Suunnittelu

Projekti aloitetaan määrittelemällä asiakkaan kanssa mainonnan tavoitteet. Tavoitteet voivat olla esimerkiksi brändin tunnettavuuden lisääminen, liidien määrän kasvattaminen tai suorien tilausten saaminen. Tutustumme yrityksesi tuotteisiin, palveluihin ja kilpailutilanteeseen. Tämän perusteella rakennamme kampanjan, valitsemme sopivat Google-mainostyypit, laadimme kohdennetun hakutermiston, teemme mainokset ja kohdistamme ne oikeille kohderyhmille.

Optimointi

Tehokkaaseen Google-mainontaan kuuluu olennaisena osana jatkuva seuranta, optimointi ja testaus. Tarkkailemme esimerkiksi klikkaushintoja, konversioasteita ja mainosten sekä hakutermien tehokkuutta. Käytämme hyväksemme tekoälyä, joka auttaa tunnistamaan parannuskohteita ja optimoimaan kampanjan suorituskykyä ymmärrettävällä tavalla.

Raportointi

Asetamme selkeät tavoitteet ja mittarit, joiden avulla voimme arvioida mainospanostusten tuottoa. Säännöllisissä seurantapalavereissa käymme läpi keskeiset mittarit, tehdyt muutokset kampanjoihin ja suunnittelemme tulevia toimenpiteitä. Lisäksi toimitamme kuukausittain yksityiskohtaisen mainosraportin. Tarjoamme mahdollisuuden tilata myös reaaliaikaisen seurantapaneelin, jonka avulla voidaan seurata mainonnan tuloksia reaaliaikaisesti.

Puhallusvillayrittäjälle 3500 euron Google Ads -kampanjalla 150 tarjouspyyntöä, yhteisarvo yli 200 000 euroa.

Google Ads -mainonnalla saadaan useimmiten tuloksia nopeasti ja ne ovat mitattavissa.

Varaa verkkotapaaminen

Tarvitsetko apua yrityksesi myynnin kasvun pullonkaulojen tunnistamiseen tai ratkaisemiseen? Avaa kalenterini ja varaa sieltä sinulle sopivin aika, niin jutellaan lisää. 

Scroll to Top