Konversio-optimointi (CRO)
Autamme verkkosivustosi kävijöitä löytämään etsimänsä ja toimimaan haluamallasi tavalla (=tekemään haluttu toimenpide).
Etusivu » Digitaalinen kasvumarkkinointi » Konversio-optimointi
Konversio-optimoinnilla enemmän myyntiliidejä- ja myyntitapahtumia verkkosivuillasi.
Konversio-optimointi (CRO, Conversion Rate Optimization) on sarja toimenpiteitä, joiden tavoitteena on aktivoida sivuillakävijä tekemään haluttu toimenpide, esimerkiksi tuotteen tai palvelun osto. Tavoiteltavia konversoita voivat olla myös esimerkiksi:
- Lomakkeen lähettäminen: Kävijä täyttää yhteydenottolomakkeen, tilauslomakkeen tai uutiskirjeen tilauslomakkeen.
- Rekisteröityminen: Kävijä rekisteröityy jäseneksi, käyttäjäksi tai käyttäjätunnuksen luomiseksi.
- Latauskonversio: Kävijä lataa oppaan, e-kirjan, infograafin tai muun digitaalisen sisällön.
- Sisällön kulutus: Kävijä viettää aikaa tietyn sivun tai blogin lukemiseen, videon katsomiseen tai podcastin kuuntelemiseen.
- Sosiaalinen konversio: Kävijä jakaa sivuston sisältöä sosiaalisessa mediassa, kommentoi tai tykkää sisällöstä.
- Navigointikonversio: Kävijä siirtyy toivottuun sivulle, kuten kiitos-sivulle, yhteystietosivulle tai tuotesivulle
- Kalenterivarauskonversio: Kävijä varaa palaverin, verkkopalaverin tai puhelinkeskusteluajan
- Puhelinkonversio: Kävijä soittaa yrityksen ilmoitettuun puhelinnumeroon.
Jatkuva konversio-optimointi parantaa verkkosivuston tuottavuutta.
Lähestymistapamme verkon ostopolkujen suoristamiseen, konversioiden määrän kasvattamiseen ja verkkosivustosi kävijöiden kokemuksen parantamiseen.
Tutustumme yrityksesi liiketoimintaan ja sen tavoitteisiin kasvun ja myynnin näkökulmasta.
Selvitämme nykyisen konversio-tilanteen. Todennamme tunnistetut pullonkaulat ja mahdollisuudet. Analysoimme sivuston eri konversiopisteet ja niiden roolin myynnissä ja markkinoinnissa. Tutkimme kävijädataa. Analysoimme kilpailijoidesi verkkosivuja konversion näkökulmastaa. Suoritamme manuaalista ja automaattista käyttäjäkokemustausta.
Määrittelemme yhdessä tavoitteet konversio-optimoinnille sekä konversio-optimoinnin keskeiset työkohteet ja CRO-prosessit palvelemaan liiketoimintasi kasvua.
Käyttäjäkokemuksen (UX) optimointi sisältää perusteellisen tarkastelun nykyisestä verkkosivustosta tunnistamaan vahvuudet, heikkoudet ja mahdolliset kehityskohteet erilaisten käyttäjäprofiilien näkökulmasta. Keskitymme mahdollisten pullkonakaulojen havainnointiin UX-näkökulmasta - esimerkiksi
sivuston navigointi, visuaalinen suunnittelu, käyttäjäystävällisyys ja käyttöliittymäsuunnittelu.
A/B-testaus ja kokeilut ovat keskeinen osa CRO-prosessia. Vertailemme erilaisia versioita verkkosivuston elementeistä ja sisällöstä (otsikot, kuvat, painikkeet, lomakkeet). Selvitämme (=mittaamme) mikä toimii parhaiten konversion kannalta.
Otamme konversion kannalta tärkeimmät sivut erityistarkasteluun. Useimmiten puhutaan ländäreistä tai laskeutumissivuista, jotka on saatettu rakentaa osaksi mainoskampanjoita. Keskitymme näiden sivujen optimointiin niin, että ne ovat houkuttelevia ja muuntuvat toiminnaksi parhaalla mahdollisella tavalla.
Kuten tiedämme, verkkosivuston sisällöllä on merkitystä. Se erottaa voittavat verkkosivustot muista. Optimoimme sisälöä myös CRO-pohjaisesti (SEO optimoinnin lisäksi), koska sisällön laatu ja relevanssi vaikuttavat suuresti myös sivuston konversiotehokkuuteen. Sisällön optimointi voi sisältää kohdennettua sisältöä, selkeää viestintää, houkuttelevia tarjouksia ja asiakkaiden ajankohtisiin ongelmiin vastaamista.
Henkilökohtaistetun sisällön ja kokemusten luominen käyttäjille parantaa konversiota merkittävästi. Jos vain mahdollista (sivusto on suunniteltu mahdollistamaan kohdennettu käyttäjäkokemus) etsimme yhdessä toimivat tavat dynaamisen sisällön suosittelujen ja personoitujen tarjousten käyttämiseen. Yksilöllistettyä sisältöä voidaan räätälöidä esimerkiksi käyttäjän rekisteröitymisen, mieltymysten, verkkokäyttäytymisen tai demografisten (sijainti)tietojen perusteella.
CRO-prosessin olennainen osa on jatkuva seuranta ja optimointi, jossa analysoimalla tuloksia ja käyttäytymistä sivustolla voidaan jatkuvasti parantaa konversiotehokkuutta
Tuotamme raportteja ja analyysejä, jotta voit seurata konversio-optimoinnin vaikutusta liiketoimintasi kaupallisiin tavoitteisiin (mm. konversioiden määrä)
Käymme säännöllisesti yhdessä läpi toimenpiteitä, tuloksia ja ehdotamme uusia liiketoimintaa ja erityisesti myyntiä tukevia toimenpiteitä.
Konversio-optimointia (CRO) palveluna
Päivitä tekstit
Homma käyntiin
Starttipaketti
Konversio-optimoinnin käyttöönotto ja ensiaskeleet
- Alkukartoitus
- Workshop (tavoitteet)
- CRO Gameplan
- Käyttäjäkokemuksen analyysi
- A/B -testaustyökalun asennus ja testaussuunnitelma
- Konversioanalytiikan asennus
- Esimerkki konvertio-optimoidusta sisällöstä
- 1290 € + alv
- hinta ei sisällä konversiotyökalujen käyttömaksuja.
Inlean® Retainer Basic
Konversio-optimointia palveluna (Basic)
- edellyttää starttipaketin hankintaa
- CRO-starttipaketin sisältö
- Konversiopisteiden määrittäminen ja seuranta
- Landing Page -optimointi
- A/B testien toteutus ja ajastaminen (max 2 kpl / kk)
- Verkkosisällön optimointia (max 4h / kk)
- Seurantaraportti
- 990 € + alv / kk
Inlean® Retainer Prime
Konversio-optimointia palveluna (Prime)
- edellyttää starttipaketin hankintaa
- CRO-starttipaketin sisältö
- Konversiopisteiden määrittäminen ja seuranta
- Landing Page -optimointi
- A/B testien toteutus ja ajastaminen (max 2 kpl / kk)
- Verkkosisällön optimointia (max 4h / kk)
- Seurantaraportti
- 990 € + alv / kk
SEO & CRO
Hakukone- ja konversio-optimointi yhdessä on digitaalisen kasvumarkkinoinnin kustannustehokkain palvelucombo.
Varaa verkkotapaaminen
Tarvitsetko apua yrityksesi myynnin kasvun pullonkaulojen tunnistamiseen tai ratkaisemiseen? Avaa kalenterini ja varaa sieltä sinulle sopivin aika, niin jutellaan lisää.